BEP hazırlama süreci kaç aşamadan oluşur?
BEP süreci; ekibin oluşturulması, öğrencinin performans düzeyinin belirlenmesi, uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi, hedeflerin belirlenmesi, öğretim materyallerinin ve yöntemlerinin belirlenmesi, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi, aile onayının alınması aşamalarından oluşur.
BEP nedir, nasıl hazırlanır?
Özel eğitim modeli olan BEP, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yöneliktir. Bireysel program her çocuk için özel olarak oluşturulur ve öğretmen, aile ve çocuğun kendisi bu sürece dahil olur. Bu şekilde, öğrenci için herkesi memnun eden en makul eğitim planı oluşturulur.
BEP ögeleri nelerdir?
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (IEP) içeriğinde neler yer almaktadır? Uzun vadeli hedeflere ulaşmak için kısa vadeli hedeflere ihtiyaç vardır. Makale…
Kaynaştırma süreci nasıl işler?
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) süreci 7 aşamadan oluşmaktadır: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama ekibinin (BEP gelişim birimi) oluşturulması, çocuğun eğitim düzeyinin belirlenmesi, bireyselleştirilmiş eğitim programı ortamlarının belirlenmesi ve bu ortamlarda sunulacak destek hizmetlerinin belirlenmesi.
Her kaynaştırma öğrencisine BEP planı hazırlanır mı?
Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler, engeli olmayan akranlarıyla aynı sınıfta eğitim gördüklerinde, kayıtlı oldukları okulda tamamladıkları programlar esas alınarak, onların eğitim performansları ve ihtiyaçlarına göre bir Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) oluşturulur.
BEP ders planını kim hazırlar?
IEP hazırlama, uygulama ve değerlendirme süreci IEP ekibi tarafından yürütülür. IEP ekibinde müdür veya müdür yardımcısı, özel eğitim öğretmeni, rehberlik danışmanı, sınıf öğretmeni, aile ve gerektiğinde çocuğun eğitimi ve gelişiminden sorumlu uzmanlar bulunmalıdır.
BEP planı hazırlama kimin görevi?
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı için hangi derslerin oluşturulması gerektiğine karar verildikten sonra, bu, IEP toplantısında IEP Birimi tarafından kararlaştırılmalıdır. *BEP planı, öğrencinin ihtiyaç duyduğu derslerden oluşturulur. *IEP Ekip Lideri ve Sınıf/Sınıf Danışmanı, IEP dosyasının tutulmasından sorumludur.
BEP hazırlarken nelere dikkat edilmeli?
İçerik açısından uzun vadeli amacın tamamlayıcısı olmalıdır. Kısa vadeli hedef açık ve öz bir şekilde formüle edilmelidir. Kısa vadeli hedefler somut olarak formüle edilmelidir. Kısa vadeli hedefler öğrencinin performansına göre formüle edilmelidir.
BEP nedir özet?
(1) Bireyselleştirilmiş eğitim programı, özel eğitim gereksinimi olan kişilerin gelişimsel özelliklerini, akademik performanslarını ve ihtiyaçlarını karşılamak üzere özel olarak tasarlanmış ve bu kişilere sağlanacak destekleyici eğitim hizmetlerini içeren özel bir eğitim programıdır.
BEP’in içeriği nedir?
IEP içeriği, öğrencinin mevcut durumu, öğrenme ihtiyaçları ve hedefleri dikkate alınarak oluşturulur. Planın içeriği, öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlar ve öğrencinin bireysel öğrenme stilini, yeteneklerini ve ilgi alanlarını dikkate alır.
Her dersten BEP hazırlamak zorunlu mu?
Her ders için bir IEP oluşturmak zorunlu değildir. Öğrencinin öncelikli ihtiyaçlarına göre hazırlanır. BEP birimi hangi derslerin okutulacağına karar verir. Örneğin, okuyamayan, yazamayan veya toplama ve çıkarma yapamayan bir öğrencinin öncelikle Türkçe matematik dersine ihtiyacı vardır.
BEP ilerleme raporunu kim hazırlar?
BEP Geliştirme Birimi, bireyselleştirilmiş eğitim programını hazırlar. Özel eğitim ihtiyaçları olan öğrenciler için okulda bir IEP hazırlamak üzere bir IEP Geliştirme Birimi kurulur.
Kaynaştırma sınıfında bulunması gereken unsurlar nelerdir?
Kaynaştırmanın başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli olan bu unsurlar; öğretmenler, öğrenciler, aileler, okul yönetimi ve fiziksel çevredir (Kırcaalı-İftar, 1998).
BEP ne kadar süre için hazırlanır?
BEP bir akademik yıl için hazırlanır ve yılda en az bir kez değerlendirilir. Gerektiğinde BEP’te ayarlamalar ve değişiklikler yapılabilir. Bunlar, hedeflenen davranışları elde etmek için ne tür ayarlamalar yapabileceklerini gösteren planlardır (Janney ve Snell, 2006).
Kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?
· Kapsayıcı eğitim normal insanlar arasında ve doğal ortamda gerçekleşmelidir. · Kapsayıcı eğitimde okul, aile ve çevre arasındaki işbirliği esastır. · Kapsayıcı eğitimde duyusal eksikliklerden yararlanmak önemlidir. · Kapsayıcı eğitimde engelli çocuğu engelleri ve özellikleri ne olursa olsun olduğu gibi kabul etmek önemlidir.
BEP toplantısı kaç kere yapılır?
Buna göre okulların rehberlik birimleri, çeşitli eylemlerde bulunmak üzere yılda en az iki kez Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı birimiyle bir araya gelir. Bu toplantılarda öğrencinin branş öğretmenlerinin ve öğrencinin ailesinin bulunması zorunludur.
Kaynaştırma modelleri nelerdir?
Ülkemizde kaynaştırma eğitimi üç farklı modelde uygulanmaktadır: tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve ters kaynaştırma.
BEP’in özellikleri nelerdir?
ÖĞRENCİYE. Sınıf içi etkinliklerin öğrencinin ihtiyaçlarına göre düzenlenmesini sağlar. Ebeveynler ve okul personeli arasında iletişim ve işbirliğini sağlar. Ebeveynlerin eğitim hakkıyla ilgili kararlara katılımını sağlar.
Kaynaştırma öğrencilerine uygulanacak olan öğretim yöntemleri nelerdir?
Etkili bir katılım için doğrudan öğretim, keşif yoluyla öğrenme ve işbirlikli öğrenme yöntemleri kullanılabilir.